czwartek, 14 maja 2015

Warto wiedzieć

Co oblicza i sumuje taksometr? 

 http://www.400.pl/o-nas-lodz/warto-wiedziec

• opłatę początkową tzw. „Start” bądź „Trzaśnięcie drzwiami”.
• opłatę za przejechany kilometr na 1,2,3 lub 4 taryfie.
• każdorazowe zatrzymanie taksówki i jej postój /np. na światłach bądź w korku/.
• Taryfa 1 obowiązuje w dni powszednie w godzinach 6,00 do 22,00.
• Taryfa 2 obowiązuje w nocy w dni powszednie w godzinach 22,00 do 6,00 oraz w niedzielę i święta.
• Taryfa 3 obowiązuje w dni powszednie od 6,00 do 22,00 przy kursach poza granice administracyjne miasta, przełączenie z taryfy 1 na taryfę 3 następuje przy tablicy z oznaczeniem „koniec” miasta.
• Taryfa 4 obowiązuje w nocy w godzinach od 22,00 do 6,00 oraz w niedzielę i święta poza granicami administracyjnymi miasta, przełączenie taryfy z 4 na 2 lub z 2 na 4 następuje analogicznie jak podczas kursów poza granicami miasta na taryfie 3.
Oczywiście , że nie. Kierowca powinien zacząć kurs i skończyć na 1 taryfie pomimo wyjechania podczas kursu poza granice administracyjne miasta gdyż koniec następuję w jego granicach.
Opłata za postój włącza się automatycznie przy każdym zatrzymaniu taksówki np. przy sklepie , na światłach, przed przejściem dla pieszych itp. Opłata ta ustawiona jest w wysokości 36,00 zł za godzinę postoju, czyli 1 minuta postoju, zatrzymania to 0,6 grosze, a 5 minut to 3 zł.
Oczywiście że tak! Na paragonie jest wiele ważnych informacji. Na przykład przy odzyskaniu pozostawionego przedmiotu w taksówce, ustaleniu taryfy na jakiej jechaliśmy, czy i w jakiej wysokości otrzymaliśmy rabat itp.

Poniżej prezentujemy wzór paragonu i zawarte w nim informacje. Dla własnego dobra proszę żądać każdorazowo wydania paragonu - to podstawa do wszelkich reklamacji.

tele taxi 800 400 400
To smutne, ale prawdziwe. Są pseudo taksówkarze, którzy w celu przyciągnięcia klientów upodabniają się do taksówek korporacyjnych, przyklejają fałszywą nazwę nieistniejącej korporacji i fałszywy numer telefonu . Klient wsiadając do takiej taksówki myśli że jedzie taksówką firmową, w której obowiązują znane mu zasady i ceny. W razie wątpliwości można złożyć reklamację i zadzwonić do dyspozytora. Z reguły okazuje się, że to oszust stosujący o wiele wyższe stawki, a jak już odjedzie to możemy zapomnieć że go znajdziemy. Radzimy dokładnie przyglądać się taksówkom zwłaszcza w rejonie ul. Piotrkowskiej, w okolicach dworców.
Wybierać to mało powiedziane ! Unikać niektórych, trzymać się z daleka. To towarzystwo stoi tam od wielu lat, przypominając myśliwych tyle że polują nie na zwierzynę lecz na nieświadomego klienta. Radzimy dzwonić po taksówkę do korporacji i pod żadnym pozorem nie wsiadać do taksówek dworcowych.
Taksówkarz ma obowiązek na żądanie klienta wystawić rachunek lub fakturę VAT (jeśli jest płatnikiem podatku VAT).

Pasażer może otrzymać albo paragon z kasy fiskalnej lub rachunek ( faktura VAT), nigdy obydwu dokumentów razem. Pasażer może odmówić zapłaty za kurs jeżeli kierowca nie wydał na żądanie paragonu lub rachunku.
Nie, to przestępstwo karno-skarbowe. Dla własnego dobra proszę nie zgadzać się na takie praktyki. Bywa, że kurs bez włączonego taksometru jest droższy od kursu według jego wskazań.
Oczywiście, że nie. Taksówkarz ma obowiązek wezwać drugą taksówkę. Usługa niezakończona w miejscu wskazanym przez Klienta nie może być zapłacona.
Tak ma prawo żądać pokrycia kosztów naprawy uszkodzenia lub prania tapicerki itp.
Tak ma takie prawo. Jeżeli Taksówkarz uzna, że Pasażer jest w stanie upojenia alkoholowego, jest agresywny, brudny i może to stanowić zagrożenie dla niego podczas prowadzenia pojazdu.
Nie, nie wolno mu przyjmować w zastaw żadnych dokumentów. W polskim prawie jest to karane.
Przyczyny mogą być dwie. Możliwe jest, że kierowca kilka razy więcej niż zwykle zatrzymał się np. na światłach, stał w dłuższym korku niż zazwyczaj i włączył się licznik czasowy. Druga możliwość to nieprawidłowo działąjący taksometr i takie zdarzenie należy niezwłocznie zgłosić do firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz